Logo en huisstijl

Een eigen logo en huisstijl, geen enkel bedrijf kan hier zonder! Voor klanten en zakenrelaties is het van groot belang dat jij herkenbaar bent, dat zij bijvoorbeeld meteen kunnen zien aan de stijl die gebruikt wordt, dat een brief van jouw onderneming afkomstig is. Dit klinkt redelijk eenvoudig, maar het valt vaak nog niet mee om dit echt voor elkaar te krijgen. Er komt namelijk best wat kijken bij het ontwerpen van logo en huisstijl. Hoe kan dit nu het best aangepakt worden? Je laat dit natuurlijk uitvoeren door grafische specialisten, door mensen die verstand van zaken hebben. Maar dan, hoe gaan jullie hier dan mee aan de slag? Belangrijk is dat er altijd nagedacht wordt over wat jij uit wilt stralen, wat past bij jou en jouw bedrijf en wat passend is bij jouw doelgroep. Richt jij je bijvoorbeeld vooral op oudere mensen, dan is een heel strakke en moderne stijl waarschijnlijk niet de beste optie om voor te kiezen, dit zal deze doelgroep immers niet zo aanspreken. Dit zijn dus zaken om over na te denken voordat jij je bezig gaat houden met je logo en huisstijl.

Ontwerpen van logo en huisstijl

Ga dus gewoon eens brainstormen, welke kernwoorden komen er bij jou op als jij denkt aan je logo en huisstijl? Hoe zie jij dit voor je? Als je daar zelf enigszins een beeld bij hebt, dan wordt het voor de grafische professionals een stuk eenvoudiger om tot een ontwerp voor jou te komen. Het verstandigst is het om dan eerst met het bedrijfslogo aan de slag te gaan. Hierbij heb je verschillende opties, zo kun je bijvoorbeeld voor enkel tekst kiezen, waarbij er gekozen wordt voor bepaalde kleuren en een bepaald lettertype. Maar er kan ook een combinatie gezocht worden met een afbeelding, bijvoorbeeld een kwast als jij schilder bent of een hoofd als jij psycholoog bent. Wat voor afbeelding jij ook kiest, je moet ervoor zorgen dat dit logo en huisstijl, die hieruit voortvloeit, aansluit bij je onderneming, je beroep, je activiteiten. Je kunt hier vaak heel veel verschillende kanten mee op. Eerst richt jij je dus op het logo en huisstijl volgt daar vervolgens uit. Dit is eigenlijk gewoon de verzamelnaam voor het geheel wat jij uit wilt stralen. Denk daarbij aan het lettertype dat je kiest om in je papieren post en op je website te gebruiken en denk dan ook aan de kleur en de grootte van de letters. Maar ook bijvoorbeeld aan het gebruik van lijnen en van lege vlakken en tekstvakken. Dit alles samen bepaalt je uitstraling.

Ambasco voor grafisch ontwerp

Zoek jij professionals die je kunnen helpen met je logo en huisstijl? Dan is Ambasco de ontwerpstudio om naar toe te gaan en wel om de volgende redenen:

  • zij leveren een uniek logo en huisstijl helemaal op maat en naar jouw wensen
  • ze maken altijd eerst verschillende concepten, waarna jouw favoriet verder uitgewerkt wordt
  • je hebt altijd direct contact met de vormgever
  • je krijgt het volledig gebruiksrecht

Zoals gezegd is het bij het ontwerpen belangrijk dat de sfeer en de uitstraling goed naar voren komen. Daarom gaan de ontwerpers van Ambasco ook altijd eerst goed met jou in gesprek, om zo een gevoel te krijgen bij wat er gezocht wordt. Zij kunnen dan, op basis hiervan en op basis van jouw wensen, aan de slag gaan. Dit kunnen zij doen door een compleet nieuw concept te ontwikkelen, maar ook kunnen ze jouw bestaande logo en huisstijl bijwerken, zodat het weer helemaal bij deze tijd past! Waar jouw voorkeur ook naar uit gaat, Ambasco kan jou helpen!

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn